Komunikaciniai tekstai
Straipsniai
Snieguolė Marija Liberienė
Prancūzų filologijos katedra, Filologijos fakultetas, Vilniaus Universitetas
Publikuota 2002-12-01
PDF

Kaip cituoti

Liberienė, S.M. (2002) “Komunikaciniai tekstai”, Kalbotyra, 51(3), pp. 73–80. Available at: https://www.zurnalai.vu.lt/kalbotyra/article/view/23363 (Accessed: 22 November 2024).

Santrauka

Pastaruoju metu vis labiau domimasi vadinamaisiais komunikaciniais tekstais: reklamomis, afišomis, politine propaganda ar įvairių tarnybų ryšių su visuomene atstovų pateikiama medžiaga. Šiame straipsnyje nagrinėjamos bankinės komunikacijos, t.y. įvairių lankstinukų, laiškų ir kt., bankų siunčiamų klientams, tekstų lingvistinės ypatybės. Jiems būdingų diskurso dėsnių bei leksinės-gramatinės struktūros analizė rodo, kad minėti tekstai yra dvejopos prigimties savo leksine sandara, loginių konektorių naudojimu primenantys techninę kalbą, argumentacinėmis schemomis bei melioratyvinių terminų gausa jie artimi reklaminiams tekstams.

Tekstų dvilypė prigimtis nedaro jų nerišliais; ji tik reikalauja iš komunikantų atitinkamos lingvistinės bei sociokultūrinės kompetencijos, kuri ir padeda juos kurti ir adekvačiai interpretuoti.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.