Šiame straipsnyje pristatomas sveikatos raštingumo tyrimas, skirtas atskleisti sveikatos informacijos įvertinimą kaip socialinę praktiką tarp paauglių Latvijoje. Tyrimas remiasi fenomenografija kaip kokybinių tyrimų prieiga, pagal kurią aprašomas žmonių supratimas apie konkretų fenomeną. Taikant tikslinę, maksimaliai įvairių atvejų atranką, į šį tyrimą pasirinkta įtraukti dvidešimt keturis 13–16 metų amžiaus paauglius. Tyrimo duomenys surinkti atliekant pusiau struktūruotus interviu, duomenų analizė atlikta remiantis Sandberg rekomendacijomis. Duomenų analizė iškėlė septynias aprašomąsias kategorijas ir atskleidė radinių erdvę, rodančią kokybiškai skirtingą paauglių supratimą apie sveikatos informacijos įvertinimą. Straipsnyje taip pat diskutuojama apie sveikatos švietimo reikšmę mokykloje.