Programavimo mokymas bendrojo lavinimo mokykloje – ilgas ir sudėtingas procesas, todėl būtina jį analizuoti įvairiais požiūriais. Atliktas mokinių požiūrio į programavimo pagrindų pamokas tyrimas pedagoginio stebėjimo metodą derinant su tęstinėmis anketinėmis mokinių apklausomis. Apdorojus tyrimo duomenis nustatyta, kad didelę įtaką programavimo mokymosi sėkmei turi mokinių bendradarbiavimas su mokytoju ir draugais, taip pat atskleista, kad labai svarbus yra ne tik galutinis darbo rezultatas, bet ir procesas. Straipsnyje aptariami programavimo mokymosi sunkumai, su kuriais dažniausiai susiduria mokiniai, įvardijamos sunkumų priežastys. Apdorojus mokinių kontrolinių užduočių sprendimų rezultatus bandyta nustatyti, ar mokiniai savo žinias, gebėjimus ir įgūdžius vertina objektyviai. Remiantis atlikto tyrimo rezultatais pateikiamos rekomendacijos mokytojams.