Akstinu straipsniui tapo klausimai, kaip tirti menininko dalyvavimą dviejuose skirtinguose meno laukuose, kaip koreliuoja juose užimamos padėtys, cirkuliuoja juose kaupiamas simbolinis kapitalas. Atsakyti į juos bandoma analizuojant Leonardo Gutausko poziciją lietuvių literatūros lauke. Atsižvelgiant į „dvilypiu/ dvigubu/ daugialypiu talentu“ recepcijoje vadinamo Gutausko kūrybinę biografiją, straipsnyje išskiriami trys sąlygiški „vaidmenys“: Gutauskas-poetas, Gutauskas-dailininkas, Gutauskas-prozininkas. Bandant suvokti šių vaidmenų specifiką ir tarpusavio santykius, svarstoma, kaip formavosi ir keitėsi Gutausko pozicija literatūros lauke, kas lėmė, kad, nepaisant palankių debiutų, pelnytų premijų ir kitų „įšventinimą“ į šį lauką liudijančių aspektų, jis netapo reprezentacine savo kartos figūra, tarsi vis artėdamas, bet niekaip nepasiekdamas lauko (-ų) centro.