Vaikystės patarlės: XX a. tarptautiniai vaikų kalbos ir mąstymo tyrimai
Straipsniai
Giedrė Bufienė
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas
Publikuota 2016-06-27
https://doi.org/10.51554/TD.2016.28891
PDF

Reikšminiai žodžiai

patarlės
didaktika
kaimo bendruomenė
vaiko mąstymas ir jausmai
autoritetas

Kaip cituoti

Bufienė, G. (2016) “Vaikystės patarlės: XX a. tarptautiniai vaikų kalbos ir mąstymo tyrimai ”, Tautosakos darbai, 51, pp. 195–212. doi:10.51554/TD.2016.28891.

Santrauka

Straipsnyje gilinamasi į didaktinę patarlių funkciją, jų edukacinį vaidmenį, vaikų mąstymo ypatumus. Apžvelgiami XX a. svarbiausi tarptautiniai psichologų ir psicholingvistų eksperimentiniai tyrimai, kaip vaikai suvokia patarles. Antroji straipsnio dalis skirta antropologų ir folkloristų darbams šia tema. Detaliai pristatomas Liisos Granbom-Herranen tyrimas apie vaikystės patarles suomių sakytinės kultūros kaimo bendruomenėje; aiškinant originalų metodą, gausiais empiriniais duomenimis pagrįstas išvadas, pateikiama ir lietuvių patarlių „vaikiškos“ interpretacijos pavyzdžių. Straipsnio pabaigoje svarstoma apie suomių ir lietuvių paremiologinės medžiagos lyginamojo tyrimo perspektyvumą.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.