Įrodymais grįsta slauga – tai viena naujausių paradigmų slaugoje ir jos taikymas reiškia, kad būsimieji slaugytojai turi mokėti ir žinoti, kaip gauti patikimus įrodymus, suderinti juos su savo klinikine kompetencija ir paciento poreikiais. Tinkamas įrodymais grįstos slaugos mokymo turinys užtikrina būsimųjų slaugytojų teigiamą požiūrį į įrodymais grįstą slaugą ir jos taikymą vaikų priežiūroje ir slaugoje.
Tyrimo tikslas – teoriškai ir empiriškai pagrįsti įrodymais grįstos slaugos mokymo galimybes Vaikų priežiūros ir slaugos studijų dalyke bei Vaikų slaugos praktikoje.
Atliktas trijų etapų veiklos tyrimas, taikant mišraus tyrimo prieigą. Atlikta interviu ir anketinė apklausa. Interviu duomenys analizuoti taikant kokybinę turinio analizę. Anketinės apklausos duomenys analizuoti taikant nepriklausomų imčių t testą, nustatant reikšmingumo lygmenį p < 0,05. Tyrime dalyvavo 74 studentai, studijuojantys antrame kurse.
Tyrimo rezultatai ir išvados. Sukurta studijų dalyko ir praktikos programa apima įrodymais grįstos slaugos žingsnių mokymą. Parengtos užduotys skirtos plėtoti studentų įrodymais grįstos slaugos gebėjimus. Atlikti du pasikartojantys veiklos tyrimo ciklai, kurių metu buvo dėstomas atnaujintas Vaikų priežiūros ir slaugos studijų dalykas bei Vaikų slaugos praktika. Baigus mokymą atlikta studentų apklausa.
Tyrimo duomenys rodo, kad studentai geriausiai įsivertino informacijos sklaidos su kolegomis, įrodymų taikymo ir veiklos rezultatų įvertinimo įgūdžius. Nustatyta, kad daugiau dėmesio tikslinga skirti studentų supratimo apie klausimų formulavimą mokymui ir kritiniam įrodymų vertinimui.