Remiantis eksperimentine medžiaga, straipsnyje pateikiama trumpa mokomųjų bandymų charakteristika gamtos pažinimo pamokose IV klasėje, parodoma šių bandymų esmė, atskleidžiami jų pagrindiniai pranašumai ir skirtumai nuo mokslininkų atliekamų eksperimentų. Konkrečiais pavyzdžiais parodoma, kad mokomieji bandymai priklausomai nuo didaktinių tikslų gali būti panaudoti įvairiose mokomojo proceso grandyse: perteikiant naują medžiagą, ją įtvirtinant ar tikrinant mokinių žinias. Taip pat atskleidžiamos bandymų panaudojimo galimybės atskirose gamtos pažinimo pamokose, aprašoma, kaip parengti mokinius savarankiškiems bandymams ir stebėjimams ir nustatomas jų efektyvumas mokymo procese. Straipsnyje parodoma, kad mokomieji bandymai padeda ugdyti mokinių loginį mąstymą, savarankiškumą ir formuoti elementarius tiriamojo darbo įgūdžius.