Paauglių identiteto raidos, tėvų naudojamų auklėjimo stilių ir diferencijavimosi sąsajos
Straipsniai
Tija Ragelienė
Viktoras Justickis
Publikuota 2016-07-15
https://doi.org/10.15388/Psichol.2016.53.10030
PDF

Reikšminiai žodžiai

paaugliai
identitetas
auklėjimo stiliai
diferencijavimasis

Kaip cituoti

Ragelienė, T., & Justickis, V. (2016). Paauglių identiteto raidos, tėvų naudojamų auklėjimo stilių ir diferencijavimosi sąsajos. Psichologija, 53, 24-43. https://doi.org/10.15388/Psichol.2016.53.10030

Santrauka

Paauglių santykiai su tėvais ir šių santykių kokybė užima svarbią vietą paauglių identiteto raidos procese, tačiau tėvų naudojamų auklėjimo stilių ir paauglių identiteto raidos sąsajos nėra iki galo suprantamos. Šio tyrimo tikslas buvo analizuoti paauglių tėvų naudojamų auklėjimo stilių, diferencijavimosi ir identiteto raidos sąsajas. Iš viso tyrime dalyvavo 804 paaugliai, kurių amžius buvo nuo 14 iki 18 metų. Tyrime buvo bandoma nustatyti, ar diferencijavimasis yra tarpinis veiksnys, paaiškinantis sąryšius tarp paauglių tėvų naudojamų auklėjimo stilių ir identiteto raidos. Struktūrinio lygčių modelio rezultatai atskleidė statistiškai reikšmingą netiesioginį diferencijavimosi efektą tėvų auklėjimo stiliaus ir identiteto difuzijos sąryšiams vaikinų imtyje. Tėvų auklėjimo stiliai taip pat turėjo tiesioginį poveikį identiteto difuzijai merginų grupėje. Tyrimo rezultatai padeda geriau suprasti, kaip tėvų naudojami auklėjimo stiliai veikia paauglių identiteto raidą. Straipsnyje taip pat yra aptariami šiuos sąryšius lemiantys lyčių skirtumai.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.