socializacija netektis vertybių internalizacija socialinis-dorovinis elgesys
Kaip cituoti
Butvilas, T. (2005) “Šeimoje netektį patyrusių pradinių klasių mokinių vertybių internalizacijos raiška”, Acta Paedagogica Vilnensia, 14, pp. 38–48. doi:10.15388/ActPaed.2005.14.9751.
Šeimoje netektį patyrusių pradinių klasių mokinių vertybių internalizacijos raiška
Santrauka
Straipsnyje aptariamas socializacijos ir vertybių internalizacijos ryšio problemiškumas. Nurodoma, kad socializacijos tyrimuose nepakankamai dėmesio skiriama netektį šeimoje patyrusių vaikų vertybių internalizacijos problemoms. Prieinama išvados, jog šiems vaikams yra sunkiau perimti visuomenei priimtinas socialines-dorovines vertybes ir taip yra apsunkinama jų socializacija. Be to, darbe atskleidžiamas netektį šeimoje patyrusių pradinių klasių mokinių socialinis-dorovinis elgesys, kaip jų socializacijos raiškos rodiklis. Diagnostinio tyrimo pagrindu atskleidžiami šių vaikų vertybių internalizacijos, kaip jų socializacijos pagrindo, ypatumai lyties ir patirtos netekties aspektais.