Straipsnyje nagrinėjama virtualios mokymo(si) aplinkos modeliavimo dimensija ir jos įgyvendinimo praktika. Išryškėja besikeičiančios ugdymo tendencijos, todėl būtina atspindėti ir pagrįsti virtualios ugdymo aplinkos modeliavimo kontūrus. Ieškant naujų mokymo(si) strategijų konceptualizavimo būdų, ypač svarbu suvokti įtraukų, įgalinantį atvirų mokymosi erdvių kontekstą, adekvačiai įvertinti ugdymo turinio elementus ir numatyti galimas jų raiškos ypatybes įtraukiojo mokymosi kontekste. Straipsnyje refleksyviais metodais analizuojamas virtualios mokymosi aplinkos modeliavimas. Pabrėžiama, kad naujosios švietimo politikos strategijos tikslas – sukurti mokymosi aplinką, kurioje skirtingų gabumų ir pomėgių žmonės galėtų tinkamai mokytis, prisitaikyti prie skirtingų gyvenimo situacijų ir tikslų, derinti, tarkime, formalųjį mokymąsi ir saviugdą. Pateikiant kokybinius duomenis kartu pristatomi mokytojų ir švietimo ekspertų požiūriai bei vertinimas.