Sveikatos sistemoje seniai diskutuojama, kaip pašalinti kliūtis, su kuriomis susiduria žmonės, turintys negalią. Sveikatos sistemos darbuotojų edukacija šiuo požiūriu iki šiol yra nepakankama ir todėl šie darbuotojai dažnai yra nepasirengę efektyviai dirbti su tokiais žmonėmis. Šiame straipsnyje nagrinėjama, kaip būsimieji sveikatos sistemos darbuotojai supranta jų darbą su žmonėmis, turinčiais negalią. Tyrime dalyvavo penki studijų programų, rengiančių sveikatos darbuotojus, aukštesnių kursų studentai. Tyrimo duomenų analizei naudoti dviejų grupių koliažai, jų pristatymo transkripcijos, tyrėjų lauko užrašai. Analizuojant tyrimo duomenis išskirtos profesinės veiklos kontekstualumo ir profesinio agentiškumo temos. Svarstydami apie būsimo profesinio darbo su žmonėmis, turinčiais negalią, paskirtį studentai atkreipė dėmesį į geografinį (vietos), socialinį ir politinį kontekstus. Profesinės veiklos agentiškumas, jų supratimu, silpnas. Tyrimo dalyviai pateikė keletą idėjų, kaip būtų galima prisidėti prie negalią turinčių žmonių problemų sprendimo. Tačiau nesvarstė, kaip tai turėtų būti daroma, sveikatos sistemos pokyčių nesiejo su savo būsima profesine veikla. Straipsnyje buvo keliamas klausimas, kaip stiprinti būsimųjų sveikatos darbuotojų edukaciją, kad baigę aukštąsias mokyklas jie gebėtų efektyviau dirbti su negalią turinčiais žmonėmis ir būtų kuo geriau atliepti šių žmonių poreikiai.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.