Mokyklos kaip mokymosi institucijos pozicija patyrė virsmų visame pasaulyje, nes sparčiai keitėsi mokymo ir mokymosi procesai, švietimo įstaigų valdymas, mokymosi turinys ir siekiniai. Latvijos švietimo srityje taip pat matomas mokyklos kaip mokymosi institucijos pozicijos formavimasis, skatinimas ir stiprinimas. Mokymosi institucijos pozicija grindžiama įvairių suinteresuotųjų šalių grandžių bendradarbiavimu siekiant bendrų mokymosi tikslų. Latvijoje inicijuotiems pokyčiams švietimo srityje priimti, įgyvendinti ir stiprinti būtina ne tik plėtoti skirtingų suinteresuotųjų šalių bendradarbiavimą, įskaitant švietimo įstaigos bendradarbiavimą su jos steigėju – savivaldybe, bet ir suprasti, ar visos suinteresuotosios šalys, ypač savivaldybės, visapusiškai supranta mokyklos, kaip mokymosi institucijos, poziciją sudarant sąlygas švietimo įstaigoms tapti mokymosi institucijomis. Tyrimo tikslas – išanalizuoti mokyklos kaip mokymosi institucijos pozicijos raišką Latvijos švietimo įstaigose iš Latvijos savivaldybių perspektyvos. Rezultatai atskleidė, kad Latvijos švietimo politikos įgyvendinimas mokykloje kaip mokymosi institucijoje nevyksta vienoje, bendroje sistemoje su vietos savivaldos institucijomis. Nustatyta, kad vietos savivaldos išskiriamos kliūtys ir sunkumai, su kuriais susiduria mokykla kaip mokymosi institucija, reiškiasi tiek švietimo politikos planavimo, tiek visos mokyklos ir jos valdymo lygmenimis, be to, mokymosi lyderystės modeliavimas ir ugdymas yra viena iš silpniausių mokyklos kaip mokymosi institucijos dimensijų švietimo įstaigose.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.