Socialinės brandos sampratos ir turinio problema sprendžiant jaunų pilnamečių (18–20 metų) baudžiamosios atsakomybės klausimą
-
Laura Ūselė
Publikuota 2011-01-01
https://doi.org/10.15388/Teise.2011.0.181
182-196.pdf

Kaip cituoti

Ūselė, L. (2011) “Socialinės brandos sampratos ir turinio problema sprendžiant jaunų pilnamečių (18–20 metų) baudžiamosios atsakomybės klausimą”, Teisė, 78, pp. 182–196. doi:10.15388/Teise.2011.0.181.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjama baudžiamosios teisės, kriminologijos, psichologijos ir sociologijos mokslų san­kirta, atsiradusi 2003 m. gegužės 1 d. įsigaliojusiame Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, nu­mačius jame galimybę jauniems pilnamečiams (18–20 m.), padariusiems nusikalstamą veiką, taikyti kai kuriuos nepilnamečiams skirtus baudžiamosios atsakomybės ypatumus, kai jauno pilnamečio socialinė branda prilygsta nepilnamečio brandai. Analizuojama socialinės brandos samprata ir jos turinys tiek iš psichologinių, tiek iš teisinių pozicijų, bandant atrasti jų sąsają. Daug dėmesio skiriama baudžiamųjų bylų, kuriose buvo sprendžiamas socialinės brandos klausimas, nutarčių analizei, kritiškai vertinant teis­mų naudojamus kriterijus jaunų pilnamečių socialinei brandai apibūdinti.

The article deals with the newly distinguished age group of young adults in the Criminal Code of the Republic of Lithuania. Legal norms foresee the possibility to apply the peculiarities of juvenile criminal responsibility to young adults (18–20 years), when their social maturity is equal to juvenile‘s maturity. The term of social maturity in this context creates the intersection of criminal law, criminology, psychology and sociology and makes the judicial practice applying the legal norm of young adults complicated. The author analyzes the concept and content of social maturity both from legal and psychological perspective, a lot of attention paying to the practice of Lithuanian courts in criminal cases of young offenders.

182-196.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.