Šiame straipsnyje, pasitelkiant kalbų vadybos teorijos prieigą, nagrinėjama, kaip kalbinių konsultacijų paslauga gali pasitarnauti sprendžiant įvairių kalbėtojų patiriamus kalbinius iššūkius. Kalbų vadybos teorija, orientuota į kasdienį kalbėtojų diskursą kuriančią veiklą, yra visapusiška teorinė sistema, skirta kalbinėms ir komunikacinėms problemoms nustatyti, analizuoti ir spręsti. Vienas iš galimų būdų sprendžiant kalbines problemas yra kalbos vartotojų kreipimasis į Vengrų kalbos konsultacijų tarnybą. Straipsnyje aptariama, kokią Vengrijos kalbotyros tyrimų centro Kalbos konsultacijų tarnyba taiko problemų valdymo praktiką besikreipiančių asmenų rašybos ir kalbos vartojimo problemoms spręsti. Institucinė kalbinių konsultacijų praktika yra tiltas tarp natūralių ir koordinuotų kalbos valdymo procesų bei tarp mikrolygmens ir makrolygmens vadybos. Šiandienis sudėtingas kalbinis kontekstas skatina kalbinę įvairovę, tad kalbinių konsultacijų paslaugos vaidmuo pirmiausia yra teikti duomenimis pagrįstą ir diskursyviu požiūriu į kalbinius iššūkius paremtą pagalbą, glaudžiai bendradarbiaujant su pačiais kalbos vartotojais.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.