Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas: mokyklų vadovų patirtys valdant pokyčius
Articles
Renata Bilbokaitė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0001-5423-6738
Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0003-1328-616X
Violeta Valuntinaitė
Šiaulių Dermės mokykla
Publikuota 2024-12-23
https://doi.org/10.15388/se.2024.47.1
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas.
mokyklų vadovų patirtys
pokyčių valdymas
įtraukusis ugdymas

Kaip cituoti

Bilbokaitė, R., Bilbokaitė-Skiauterienė, I. and Valuntinaitė, V. (2024) “Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas: mokyklų vadovų patirtys valdant pokyčius”, Special Education, (47), pp. 5–35. doi:10.15388/se.2024.47.1.

Santrauka

Mokyklų vadovams tenka reikšmingas vaidmuo kuriant įtraukią mokyklą. Šiuo tyrimu siekta išnagrinėti Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų vadovų patirtis valdant pokyčius, įgyvendinant įtraukiojo ugdymo principus savo mokyklose. Tyrimui atlikti pasirinkta kokybinė prieiga – pusiau struktūruotas kokybinis interviu. Tyrime dalyvavo 35 švietimo organizacijų vadovai. Tyrimo duomenų analizei taikyta turinio analizė.
Tyrimo rezultatai atskleidė skirtingas mokyklų vadovų įtraukiojo ugdymo pokyčių valdymo patirtis: stokojama bendruomenių bendradarbiavimo ir partnerystės; išryškėja nepakankama esamų pedagogų kompetencija ir švietimo personalo trūkumas; pokyčius lėtina riboti finansai ir nesutvarkyta infrastruktūra. Teigiamos mokyklų vadovų patirtys išgyventos sėkmingai telkiant mokyklos bendruomenės bendradarbiavimą, komandinį darbą, tinklaveiką.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.