Straipsnyje pristatomas tarptautinis kokybinis tyrimas, skirtas meninio ugdymo mokytojų mokymosi patirčiai įtraukiojo ugdymo srityje identifikuoti. Tyrimo dalyviai – Austrijos, Lietuvos ir Suomijos mokytojai, dirbantys bendrojo ir neformaliojo ugdymo mokyklose ir besimokantys tarptautinėje įtraukiojo meninio ugdymo programoje „Įtraukusis meninis ugdymas“. Kokybinis tyrimas atliktas pasitelkus sutelktosios (angl. focus) grupės metodą – grupinę diskusiją, kurios metu mokymosi patirtis reflektavo 25 dalyviai. Organizuotos trys sutelktosios grupės skirtingose šalyse iš karto pasibaigus tarptautinės programos mokymams. Duomenims analizuoti taikytas kokybinės turinio (angl. content) analizės metodas. Tyrimas parodė, kad kiekvienoje šalyje menų mokytojai dirba esant skirtingiems nacionaliniams ir švietimo kontekstams, tačiau susiduria su gana panašiais įtraukiojo ugdymo iššūkiais. Ugdymo sėkmė daugiausia priklauso nuo mokytojo profesinių gebėjimų, palankios ugdymo(si) atmosferos sukūrimo ir teigiamų santykių su mokiniais ugdymo procese. Tyrimo dalyvių patirtys išryškino mokytojų požiūrį į tarptautinių mokymų turinį ir šių mokymų organizavimą. Gauti tyrimo rezultatai svarbūs ateityje įgyvendinant mokytojams skirtas tęstinio mokymo programas, sietinas su įtraukiuoju meniniu ugdymu.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.