Pradinių klasių mokinių, turinčių kalbėjimo sutrikimų, agresyvaus elgesio tipai
Articles
Olena Bielova
Podolės Kameneco nacionalinis I. Ohienko universitetas, Ukraina
Publikuota 2020-12-30
https://doi.org/10.21277/se.v2i40.493
PDF

Reikšminiai žodžiai

agresija
agresijos tipai
pradinių klasių vaikai, turintys kalbos sutrikimų

Kaip cituoti

Bielova, O. (2020) “Pradinių klasių mokinių, turinčių kalbėjimo sutrikimų, agresyvaus elgesio tipai”, Special Education, 2(40), pp. 201–236. doi:10.21277/se.v2i40.493.

Santrauka

Norint suprasti ryšį tarp kalbos sutrikimų ir agresyvaus elgesio, buvo eksperimentiškai tiriama jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų agresyvaus elgesio priklausomybė nuo jų kalbos sutrikimų. Tyrime dalyvavo 286 Ukrainos mokyklų mokiniai (nuo 6 iki 10 metų), iš jų 57% –  tipiškos psichofizinės raidos ir 43% – turintys kalbos sutrikimų. Remiantis mokslinių metodų santraukos rezultatais, buvo nustatyti trys agresijos tipai ir šeši agresijos potipiai, taip pat jų ypatybės: savireguliacinis agresijos tipas apima kontroliuojamą ir konkurencinį agresijos potipius; paslėptas tipas – gynybinį ir depresinį; elgesio tipas – demonstratyvųjį ir fizinį. Išvados rodo, kad kuo sudėtingesnis yra kalbos sutrikimas, tuo labiau pasireiškia depresinė, demonstratyvi ir fizinė agresija. Kuo sudėtingesnė agresijos būsena, tuo sunkiau ją suvokti. Vaikas ne visada pats gali įveikti tokias būsenas; todėl jam reikalingas mokymasis kartu, suaugusiųjų pagalba.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.