Darbuotojų kompetencijos laikomos svarbiausiu konkurencingumą lemiančiu veiksniu tarp ieškančių darbo ir esminiu kapitalu daugelyje ekonomikos sektorių. Nūdienoje dėl besikeičiančių darbo rinkos sąlygų kartą įgytos žinios ir gebėjimai po kurio laiko jau nebeatitinka pakitusių reikalavimų, tampa svarbu plėtoti bendrąsias ir dalykines kompetencijas. Straipsnyje analizuojamos būsimų turizmo sektoriaus specialistų bendrosios ir dalykinės kompetencijos, kurios reikalingos Lietuvos darbo rinkoje darbdavių požiūriu. Šiuo tikslu pasitelkus pusiau struktūruotą giluminį interviu 2020 m. gruodžio – 2021 m. vasario mėn. buvo atliktas pilotinis profesinės veiklos lauko tyrimas ekonomiškai stipriausiuose Lietuvos miestuose. Tyrimo rezultatai parodė, kad dėl besitęsiančio COVID-19 pandemijos atvejo, kuris rezonansinis ir neapibrėžtas, turizmo sektoriaus rinka Lietuvoje jau niekada nebebus tokia, kaip buvusi. Pastebima, kad platesnės aprėpties kvalifikaciją (t. y. daugiau kompetencijų) turintis asmuo lengviau integruojasi darbo rinkoje. Šiuo atveju prioritetas turėtų būti teikiamas būsimų specialistų, pasižyminčių iniciatyva, operatyvumu ir lankstumu, verslumu ir kūrybiškumu (suvokti su turizmo paslaugomis susijusius ypatumus, ateities kryptis ir tendencijas), gebėjimu efektyviai naudotis informacinėmis, išmaniosiomis ir kt. technologijomis, ruošimui. Toks specialistas nebijos konkuruoti su norinčiu įsidarbinti jau darbo patirtį turizmo sektoriuje turinčiu specialistu.