Tyrimo tikslas: atskleisti slaugos studentų patirtis dirbant komandoje su slaugytojais klinikinės praktikos metu. Tyrimo metodika. Kokybinis tyrimas atliktas 2023 m. gruodžio–2024 m. vasario mėn. Apklaustos 9 LSMU IV kurso slaugos programos studentės. Gautas LSMU Bioetikos centro pritarimas vykdyti tyrimą (Nr. 2023-BEC2-396 2023-11-14). Rezultatai. Slaugytojai buvo pagrindiniai asmenys, kurie mokė, kaip atlikti procedūras, bendrauti su pacientais, skatino tobulėti profesinėje srityje bei emociškai palaikydavo sunkiose ir stresinėse situacijose. Tyrimo dalyvės džiaugėsi, kad slaugytojai mokymui skyrė pakankamai dėmesio ir iš savo darbo patirties parodė tam tikrus metodus, kaip efektyviau atlikti procedūras. Studentės teigiamai atsiliepė apie slaugytojų gebėjimą mokyti studentus. Pasak tyrimo dalyvių, jei patys studentai rodo iniciatyvą, slaugytojai juos noriai įtraukia dalyvauti kritinėse situacijose. Motyvuodami studentus, slaugytojai su jais gali sukurti stipresnį ryšį, o svarbiausia – skatinti niekada nenuleisti rankų ir labiau pasitikėti savo jėgomis. Slaugos studenčių patirtys priklausė nuo to, kuriame kurse jos atliko klinikinę praktiką.
Išvados. Klinikinių praktikų metu patiriami išgyvenimai paveikia slaugos studentų suvokimą apie slaugytojo specialybę ir komandinį darbą. Slaugos studentės atskleidė, kad daugiausiai dirbdavo komandoje su slaugytojais, mokėsi stebėdamos jų veiksmus ir vėliau pačios savo jėgas išbandydamos įvairiose slaugos procedūrose.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.