Tyrimo metodai: sisteminė literatūros analizė ir kokybinis tyrimas – pusiau struktūruotas interviu. Kokybinio tyrimo imtis – 16 respondentų. Duomenys analizuoti, taikant kokybinės turinio analizės metodą.
Išvados. 1. Pacientai žino, kas yra anestezija ir kokiu tikslu ji atliekama; dauguma pacientų laikosi priešoperacinio pasiruošimo rekomendacijų. Pacientai prieš operaciją nori būti informuoti ir žinoti apie operacijos eigą, anesteziją, priešoperacinius reikalavimus, rizikas ir komplikacijų grėsmes, pooperacinį laikotarpį, reabilitaciją. Pacientai akcentuoja, kad komunikacija prieš operaciją su sveikatos priežiūros specialistais (gydytojais ir slaugytojais) jiems yra labai reikalinga. Daliai pacientų suteikta informacija buvo nepakankama, trūko bendravimo. Pacientai labiausiai pageidauja individualaus pokalbio ir rašytinės ar vaizdinės informacijos apie priešoperacinį pasiruošimą, anesteziją jiems suprantama kalba be sunkių medicininių terminų. 2. Slaugytojo vaidmenys išryškėjo kaip svarbūs veiksniai pacientų priešoperaciniu laikotarpiu. Nustatyta, kad sveikatos priežiūros specialistų, tarp jų ir slaugytojų, bendravimas bei pacientams skirtas laikas, tenkinant jų poreikius, turi reikšmingą poveikį pacientų informuotumui.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.