Santrauka. Sklandžiam komandiniam darbui būtinas komandos narių bendravimas ir bendradarbiavimas, keitimasis įvairiomis žiniomis, informacija [1]. Gydytojų odontologų ir jų padėjėjų bendravimo įgūdžiai (tiek verbaliniai, tiek neverbaliniai) su pacientu, kolega ar kitu sveikatos priežiūros specialistu yra laikomi jų profesionalumo pagrindu [2].
Tyrimo tikslas – atskleisti gydytojų odontologų ir jų padėjėjų profesinio bendravimo ypatumus.
Tyrimo metodai: kokybinis tyrimas – pusiau struktūruoto interviu metodas ir turinio (content) analizė.
Tyrimo rezultatai ir išvados. Tyrimo metu nustatyta, kad sklandi gydytojų odontologų ir jų padėjėjų komunikacija lemia gerus darbo rezultatus ir darbo našumą. Dėl nesklandžios komunikacijos kyla bendravimo problemų ir nesusikalbėjimas. Pagal tyrime atliktos teorinės analizės ir empirinio tyrimo rezultatus suformuotas gydytojų odontologų ir jų padėjėjų bendravimo modelis atskleidžia, kad, siekiant veiksmingo bendravimo, gydytojai odontologai turi pripažinti savo padėjėjų profesinio vaidmens svarbą, būti tolerantiški, o gydytojų odontologų padėjėjai turi stiprinti savo profesinį vaidmenį ir gebėti prisitaikyti. Taip pat labai svarbu, kad ir gydytojai odontologai, ir jų padėjėjai suprastų efektyvaus bendravimo reikšmę ir gerai suvoktų, kad efektyvus bendravimas reiškia ne tik dalijimąsi informacija, bet ir gerų tarpasmeninių santykių užmezgimą.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.