Geri slaugytojo ir paciento santykiai laikomi ypač svarbiais slaugytojo profesiniame kelyje ir viena pagrindinių tinkamos slaugos sude-damųjų dalių. Veiksmingi ir abipusiu supratimu grįsti santykiai lemia pacientų pasitenkinimą paslaugomis, tinkamą individualios slaugos priemonių nustatymą. Pacientas linkęs labiau įsitraukti į savo gydymo procesą ir pasitikėti sveikatos priežiūros specialistu.
Tyrimo tikslas – įvertinti slaugytojų ir pacientų bendravimo kokybę iš slaugytojų perspektyvos.
Tyrimo metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas, taikant anoniminę anketinę apklausą internetu. Tyrimo dalyviai – bendrosios praktikos slaugytojai, dirbantys Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigose (n – 231). Tyrimo duomenims surinkti naudotas standartizuotas Slaugytojų bendravimo su pacien-tais kokybės klausimynas (The Nurse Quality of Communication with Patient Questionnaire, NQCPQ).
Tyrimo rezultatai ir išvados. Slaugytojai nurodo, kad aukštesnė bendravimo su pacientu kokybė leidžia pacientui atsiverti ir drąsiau kalbėti apie savo ligą (84,4 proc., n = 195), todėl slaugytojas gali labiau suprasti paciento sveikatos rimtumą ir komunikuoti apie tai (84,0 proc., n = 194). Kokybiškas slaugytojo ir paciento bendravimas padeda specialistui suprasti, ar paskirtas gydymas vaistais pacientui yra priimtinas (80,1 proc., n = 185). Apie gydymo tinkamumą pacientui slaugytojai gali nuspręsti tik iš paciento reakcijų (71,9 proc., n = 166). Be to, tik stebėdami pacientą, slaugytojai gali įvertinti esamą paciento sveikatos būklę (68,4 proc., n = 158).
Slaugytojų ir pacientų bendravimo kokybė lemia slaugytojų gebėjimą įvertinti paciento sveikatos būklę, spręsti apie paskirto gydymo tinkamumą, taip pat bendravimo kokybė daro įtaką komunikacijai su pacientu atliekant procedūras, higieną ir maitinant