Šiame straipsnyje pateikiama koreliacinių tyrimų atliktų 2003 m rugsėjo mėnesį trijose Kielcų miesto bendrojo lavinimo vidurinėse mokyklose rezultatai. Moksliniuose tyrimuose dalyvavo 216 moksleivių. Atliktų tyrimų esmė - ištirti priklausomumo / nepriklausomumo ryšį tarp duomenų lauko (vieno iš kognityvinio stiliaus) ir sąmoningo skaitymo. Atliekant tyrimus buvo naudojami tokie būdai: nepriklausomo kintamumo būdas - testo rezultatai apibrėžiantys tiriamų vienetų (testas GEFT) priklausomumą / nepriklausomumą nuo duomenų lauko; priklausomo kintamumo būdas - rezultatai apibrėžiantys sąmoningo anglų kalbos skaitymo lygį (testas RC), modeliuojamo kintamumo būdas - apibrėžiantis priklausomumą nuo amžiaus ir lyties.
Statistinės analizės pagrindu straipsnyje įrodomas stiprus ryšys tarp tiriamo kognityvinio stiliaus ir sąmoningo skaitymo. Nustatoma, kad šio ryšio stiprumas kinta priklausomai nuo amžiaus ir lyties. Tyrimų rezultatai patvirtina individualaus užsienio kalbų mokymo proceso būtinumą ir gali turėti įtakos šio proceso formavimui.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.