Straipsnyje pokolnijinės situacijų įvairovės kontekste aptariami du Chinua Achebe literatūros kūriniai – No Longer at Ease (1960) ir The Education of a British-Protected Child (2011). Siekiama pažvelgti į juos iš naujos perspektyvos, literatūros ir kultūros studijoms taikyti teorinę paradigmą, veikiančią versle. Atskleidžiama, kad panašumų ir skirtumų (diversimilarity) paradigma, taikoma kultūrinių organizacijų įvairovei valdyti, tinka ir literatūrai tirti. Metodologija, taikoma analizuojant Achebe darbus, leidžia derinti teoriją su konceptualiomis praktinėmis implikacijomis. Straipsnio pradžioje aptariamas skirtingumo konceptas, toliau diskutuojama panašumų ir skirtumų (diversimilarity) paradigma versle. Vėliau tiriami Achebe dualumo ir nuosaikios pozicijos konceptai, nagrinėjami panašumų ir skirtumų konceptai, kurie veikia intelekto, ideologijos ir identiteto lygmenyse. Galiausiai sutelkiamas dėmesys į kalbą ir Achebe siūlomus metodus siekiant valdyti ir spręsti kalbinės įvairovės problemas Nigerijoje. Tyrimo rezultatai rodo, kad panašumų ir skirtumų paradigmą nagrinėtuose kūriniuose lydi kiti konceptai, padedantys Nigerijos žmonėms susidoroti su skirtingumu. Achebe parodo, kad tos kitos koncepcijos, pagrįsdamos panašumų bei skirtumų konceptą, vis dar yra veiksmingos ir priklauso Igbo tautos protėvių vertybėmis. Straipsnis originalus tuo, kad Achebe literatūrinis darbas aptariamas šiuolaikinių interesų, susijusių su žmogaus tapatybe pokoloninėje globalizuotoje aplinkoje, kontekste. Autorė, į tyrimą įtraukdama kitų žmogaus veiklos sričių sąvokų, pasiūlo platesnę literatūros tyrimų ir metodų galimybių skalę. Ekonomikos ir kultūros pasaulių sankirta gali būti sėkmingai tiriama kaip kultūrinė įvairovė.