Yra daugybė galimų mechanizmų, atsakingų už prarasto regėjimo kompensavimą. Dėmesio ir mokymosi vaidmenį kompensacijos mechanizme patikrinti lengviausia. Šiame darbe pristatomi instrumentinio ir aktyvaus lytėjimo, dėmesio ir mokymosi lyginamojo tyrimo rezultatai trijose tiriamųjų grupėse (normalaus, silpno ir prarasto regėjimo). Silpno regėjimo grupėje buvo žmonės, besinaudojantys įprastu alfabetu skaitant ir rašant. Tiriamieji, kurie nuolatos naudoja alfabetą, skirtą akliesiems, sudarė prarasto regėjimo grupę. Aklieji darė statistiškai reikšmingai mažiau instrumentinio ir ypatingai aktyvaus lytėjimo klaidų, negu kitos dvi grupės. Užduoties atlikimo lygio rodiklis taip pat buvo žemiausias tarp aklųjų. Sprendžiant pagal klaidų vertę, užduoties atlikimo laikas bei atlikimo lygio rodiklis buvo prasčiausias silpno regėjimo grupėje pagal instrumentinį lytėjimą ir lytėjimo signalų aptikimą. Normalaus regėjimo tiriamieji demonstravo vidutinius rezultatus. Pagal mokymosi, padalinto dėmesio ir koncentracijos rodiklius nebuvo rasta statistiškai reikšmingų skirtumų tarp grupių. Selektyvaus dėmesio modelis pristatomas aprašomuoju būdu. Daugialypių informacijos kanalų sąveika sudaro šio modelio pagrindą.