Ištirti 429 Lietuvos TSR miestų ir kaimų mokytojai. Pusiau slapto klausimyno ir asmeninių pokalbių metu surinkta medžiaga atskleidė, kad 50 procentų visų apklaustų mokytojų išreiškia neigiamą nuostatą savo profesijos atžvilgiu nepriklausomai nuo darbo stažo. Jie teigia, jog keistų savo profesiją, jei tai būtų įmanoma. Profesinio pasirinkimo motyvai vaidina svarbiausią rolę vėlesnės nuostatos susiformavimui. 85 procentai tų, kurie turi teigiamą požiūrį į savo profesiją, rinkosi ją iš meilės vaikams, socialinės svarbos, pedagoginių įgūdžių. Pagrindiniai motyvai nemėgstančių savo profesijos tarpe buvo susiklosčiusi situacija, šeimos padėtis, galimybė studijuoti, aiški meilė kuriam nors mokomajam dalykui ir kt. Pastebėjus, jog pagrindinių savo pasirinkimo motyvų atradimas daro lemiamą įtaką, pabaigoje daromos išvados apie gero ir mylinčio savo profesiją pedagogo parengimą bei svarstoma apie mokytojų atrankas, kurios turėtų būti vykdomos pedagogų mokymo institucijose.