Daugelyje užsienio šalių bei įvairių kultūrų mokslininkų atliktuose prieraišumo tyrimuose mažai dėmesio buvo skirta tėvų vertybėms kaip prieraišumo formavimosi prielaidai. Kita vertus, psichologų darbuose, orientuotuose tėvų vertybių ir vaikų vystymosi santykio problemas, pirmenybė teikiama vaikų cognityvinės raidos aspektams, mažiau pabrėžiama emocinė ir socialinė raida. Straipsnyje akcentuojami emocinių ryšių kaitos ir socializacijos aspektai. Remiantis apžvelgiama literatūra, keliama ir analizuojama motinos vertybių, kurios laikomos tėvų vertybių dalimi, ryšio su besiformuojančiu kūdikystėje prieraišumo tipu problema. Daroma prielaida, kad tam tikram prieraišumo tipui formuotis ypatingos įtakos turi tai, kaip motina vertina vaiko savarankiškumą.