Straipsnyje aptariami kai kurie VI - VIII klasių mokinių suvokimo ir stebėjimo ypatumai botanikos pamokose. Mokiniams įsisavinant botanikos žinias, didelį vaidmenį vaidina suvokimas ir pastebimų požymių stebėjimas. Tyrimo tikslas: išsiaiškinti, kaip mokiniai tiesioginio suvokimo metu sukuria abstrakcijas (ar jie moka augalų vaizdų stebėjimo metu išskirti tai, kas svarbiausia, nustatyti jų panašumus ir skirtumus). Tyrimo rezultatai parodė, kad ženkli VI – VII klasių mokinių dalis, stebėtuose vaizduose išskiria ne visas esmines augalo dalis, o tik kai kurias iš jų. Kiti savo atsakymuose parašė „pamiršau“. Tai rodo, kad jie arba visiškai nesistengė stebėti demonstruojamus vaizdus ir išskirti jų esminius elementus, o rėmėsi tik anksčiau įgytomis žiniomis, arba nesugebėjo atlikti jų analizės. Dar sunkiau mokiniams buvo nustatyti augalų panašumus ir skirtumus. Kuo daugiau reikėjo aktyvaus mąstymo, tuo daugiau klaidų darė mokiniai. Visa tai leidžia daryti išvadą, kad VI – VII klasių mokinių stebėjimo procesas, kaip aktyvi pažintinė veikla, dar turi vystytis toliau.