Studentų kūrybiškumo ir intelekto gebėjimų sąsajos
Turinys
Daiva Karkockienė
Giedrë Butkienė
Publikuota 2005-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.2005..4327
60-73.pdf

Reikšminiai žodžiai

kūrybiškumas
intelekto gebėjimai
konstrukcinis mąstymas

Kaip cituoti

Karkockienė, D., & Butkienė, G. (2005). Studentų kūrybiškumo ir intelekto gebėjimų sąsajos. Psichologija, 32, 60-73. https://doi.org/10.15388/Psichol.2005..4327

Santrauka

Tyrimo objektas – studentų kūrybiškumo kognityvinių ir intelekto gebėjimų struktūrinių ypatumų santykis. E. P. Torrance’o testu (TCT verbalinės dalies A forma) ir R. Amthauerio IST-70 B forma ištirta 160 Vilniaus pedagoginio universiteto studentų. Koreliacine analize nustatytas statistiškai reikšmingas sąryšis tarp mąstymo lankstumo bei originalumo ir aukščiausio lygmens kalbinių intelekto gebėjimų, matuojamų BE subtestu, taip pat tarp mąstymo sklandumo, lankstumo bei originalumo ir sakinio papildymo (SP) bei žodžių išrinkimo (ŽI) subtestų įvertinimų. Statistiškai reikšmingos priklausomybės tarp kūrybiškumo kognityvinių gebėjimų pokyčio mokantis pagal specialią kūrybiškumo ugdymo programą ir intelekto struktūros profilio nerasta, tačiau ryški originalumo padidėjimo sąsaja su kalbinių intelekto gebėjimų (BE), konstrukcinio mąstymo (KU) subtestų įvertinimais ir originalumo bei sklandumo pokyčio sąsaja su loginio-algebrinio mąstymo (SE) subtesto įvertinimais.



60-73.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>