statusas bendraamžių grupėje paauglių draugystės draugystės kokybė
Kaip cituoti
Pakalnienė, E., & Barkauskienė, R. (2006). Draugystės kokybė ir sąsajos su bendraamžių grupės priėmimu paauglystėje. Psichologija, 34, 103-114. https://doi.org/10.15388/Psichol.2006..4281
Draugystės kokybė ir sąsajos su bendraamžių grupės priėmimu paauglystėje
Santrauka
Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas buvo įvertinti paauglių, vaikinų ir merginų, turinčių skirtingą statusą
bendraamžių grupėje, draugystės kokybės ypatumus. Remiantis J. D. Coie ir K. A. Dodge (1983) pasiūlyta sociometrinio tyrimo metodika, tiriamieji (N = 225) buvo suskirstyti į tris pogrupius pagal priėmimo bendraamžių grupėje laipsnį. Draugystės kokybei vertinti taikytas Draugystės kokybės klausimynas (Parker and Asher, 1989) bei Pasitenkinimo draugyste įvertinimas (Parker and Asher, 1989). Nustatyta, kad žemo statuso bendraamžių grupėje paauglių draugystės kokybė yra prasčiausia. Merginų draugystės
kokybės rodikliai yra aukštesni už vaikinų. Nuodugnesnė lyties skirtumų analizė skirtingo statuso paauglių pogrupiuose parodė, kad vaikinų draugystės kokybės ypatumai nesusiję su jų priėmimu bendraamžių
grupėje, tačiau merginų pogrupyje prastai grupėje priimamos paauglės išsiskiria prastais draugystės kokybės rezultatais.