Draugystės kokybė ir sąsajos su bendraamžių grupės priėmimu paauglystėje
Turinys
Edita Pakalnienė
Rasa Barkauskienė
Publikuota 2006-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.2006..4281
edita_pakalniene__rasa_barkauski

Reikšminiai žodžiai

statusas bendraamžių grupėje
paauglių draugystės
draugystės kokybė

Kaip cituoti

Pakalnienė, E., & Barkauskienė, R. (2006). Draugystės kokybė ir sąsajos su bendraamžių grupės priėmimu paauglystėje. Psichologija, 34, 103-114. https://doi.org/10.15388/Psichol.2006..4281

Santrauka

Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas buvo įvertinti paauglių, vaikinų ir merginų, turinčių skirtingą statusą bendraamžių grupėje, draugystės kokybės ypatumus. Remiantis J. D. Coie ir K. A. Dodge (1983) pasiūlyta sociometrinio tyrimo metodika, tiriamieji (N = 225) buvo suskirstyti į tris pogrupius pagal priėmimo bendraamžių grupėje laipsnį. Draugystės kokybei vertinti taikytas Draugystės kokybės klausimynas (Parker and Asher, 1989) bei Pasitenkinimo draugyste įvertinimas (Parker and Asher, 1989). Nustatyta, kad žemo statuso bendraamžių grupėje paauglių draugystės kokybė yra prasčiausia. Merginų draugystės kokybės rodikliai yra aukštesni už vaikinų. Nuodugnesnė lyties skirtumų analizė skirtingo statuso paauglių pogrupiuose parodė, kad vaikinų draugystės kokybės ypatumai nesusiję su jų priėmimu bendraamžių grupėje, tačiau merginų pogrupyje prastai grupėje priimamos paauglės išsiskiria prastais draugystės kokybės rezultatais.
edita_pakalniene__rasa_barkauski

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai