Laikas, skirtas namų darbams: tėvų ir mokytojų namų darbų atlikimo laiko vertinimo ir vaikų pasiekimų ryšys
Trumpi pranešimai
Gintautas Šilinskas
Jyväskylä universitetas, Suomija image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0001-5116-6877
Saulė Raižienė
Vilniaus universitetas, Lietuva image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0002-8440-5341
Publikuota 2024-12-11
https://doi.org/10.15388/Psichol.2024.71.8
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

namų darbai
namų darbų dažnumas
namų darbų atlikimo laikas
tėvų pagalba ruošiant namų darbus
akademiniai pasiekimai

Kaip cituoti

Šilinskas, G., & Raižienė, S. (2024). Laikas, skirtas namų darbams: tėvų ir mokytojų namų darbų atlikimo laiko vertinimo ir vaikų pasiekimų ryšys. Psichologija, 71, 133-141. https://doi.org/10.15388/Psichol.2024.71.8

Santrauka

Šiame tyrime buvo analizuojamas ketvirtos klasės mokinių namų darbų atlikimo laikas mokytojų ir tėvų vertinimu, taip pat jo ir mokinių pasiekimų ketvirtoje klasėje sąsajos. Duomenys buvo renkami ketvirtos klasės pavasarį. Mokytojai (n = 39), naudojant internetinę apklausą, nurodė, kaip dažnai mokiniams skiria užduotis atlikti namuose ir kiek laiko jų atlikimas galėtų trukti. Tėvai (n = 525) pildė popierines anketas ir pateikė informaciją, kaip dažnai vaikui skiriami namų darbai, kiek laiko vaikui trunka juos atlikti ir kaip dažnai tenka padėti vaikui atlikti namų darbus. Vaikų (n = 576) lietuvių ir matematikos raštingumas buvo vertinamas keliomis užduotimis mažose grupėse. Mokyklų administracija pateikė mokinių ketvirtos klasės matematikos ir lietuvių kalbos akademinius įvertinimus ir nacionalinius mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatus. Dauguma tėvų ir mokytojų nurodė, kad mokiniai namų darbus atlieka kasdien. Mokytojai nurodė, kad vaikai namų darbams turėtų skirti maždaug vieną valandą per dieną; tėvai nurodė, kad vaikai namų darbams per dieną skiria vidutiniškai 1 val. 10 min. Mokytojų ir tėvų nurodyto namų darbų atlikimo laiko palyginimas parodė, kad, tėvų manymu, vaikai skiria daugiau laiko namų darbams nei nurodė mokytojai. Tik tėvų (bet ne mokytojų) nurodytas namų darbų atlikimo laikas ir suteikta pagalba atliekant namų darbus reikšmingai siejosi su vaikų akademiniais pasiekimais, tačiau šis ryšys buvo neigiamas. Kuo prastesni ketvirtos klasės mokinių pasiekimai, tuo daugiau laiko jie skiria namų darbams ir tuo daugiau pagalbos jiems reikia iš savo šeimos narių.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.