Nors yra nemažai literatūros apie įvairių psichoterapijos paradigmų supervizijos modelius, straipsnių, apžvelgiančių ir palyginančių skirtingas tradicijas ir jų atsiskleidimą supervizijos santykiuose, nėra daug. Toks paradigmų palyginimas yra svarbus tiek teorine, tiek praktine prasme: aktualu išskirti supervizijos proceso bruožus, kurie yra unikalūs kiekvienai paradigmai, ir nustatyti, ar yra universalių supervizijos veiksnių, būdingų įvairioms psichoterapijos paradigmoms. Šio straipsnio tikslas yra išgryninti ir aprašyti, kas sieja ir kas skiria skirtingų teorinių krypčių (psichoanalitinės-psichodinaminės, kognityvinės ir egzistencinės-humanistinės) supervizijų modelius. Šiam tikslui pasiekti apžvelgsime skirtingų teorinių krypčių supervizijos santykių pagrindinius aspektus, telkdamiesi į: a) supervizijos proceso ypatumus; b) supervizoriaus buvimo būdą supervizijos procese; c) pagrindines konkrečiame supervizijos modelyje naudojamas intervencijas bei supervizijos efektyvumą lemiančius veiksnius. Apžvalgoje įvardyti kiekvienos paradigmos supervizijų santykio ypatumai ir universalūs supervizijos aspektai, būdingi visoms trims straipsnyje nagrinėjamoms tradicijoms. Atsižvelgiant į kiekvienos tradicijos teorinius pagrindus, straipsnyje numatomos epistemologinės prielaidos, kurios teoriškai gali lemti supervizijos efektyvumą kiekvienos paradigmos kontekste.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.