kultūrinė ir ekonominė vertybė kultūros produktų vartojimas socialinis vertingumas kultūrinis adaptyvumas socialinė vertybės teorija kultūros vertybių vartotojas
Kaip cituoti
Pruskus, V. (2004) “Ekonominės ir kultūrinės vertybės: panašumai ir skirtumai”, Problemos, 65, pp. 143–158. doi:10.15388/Problemos.2004.65.6656.
Ekonominės ir kultūrinės vertybės: panašumai ir skirtumai
Santrauka
Straipsnyje aptariama ekonominių ir kultūrinių vertybių raiškos specifika, jų panašumai ir skirtumai. Analizuojamos esminės kultūrinės vertybės vertingumo dimensijos, taip pat kriterijai, kuriais remiantis būtų galima įvertinti kultūrinę vertybę, jos priimtinumą ir svarbą žmonėms. Kultūrinės vertybės sudaro „kultūrinį kapitalą“, be kurio sunkiai įsivaizduojamas ir visuomenės ekonominio kapitalo kūrimas, jo gausinimas. Pasitelkus meno muziejaus fenomeno kaip ekonominių ir kultūrinių vertybių teikimo pavyzdį, bandoma apibrėžti kultūrinių vertybių ekonominę naudą ir jų įvertinimo galimybes.