Santrauka
Straipsnyje aptariamos estetinės vertybės ir estetinio auklėjimo sampratos tarybinėje estetikoje. Pažymima, kad šiuolaikinėje estetikoje dažniausiai analizuojamas meno poveikis asmenybei, o ne estetinis auklėjimas, bandoma pagrįsti šio auklėjimo autonomiškumą. Teigiama, kad estetinės vertybės veikia individą tiek, kiek jis organiškai jas perima, suformuodamas savitą, asmeninį, tiesioginį santykį su menu ir pasauliu. Estetiniai vertybiniai santykiai yra tokie individo ryšiai su visuomene, kurie sudaro ypač palankias sąlygas dvasinėms vertybėms perimti, asmenybei formuotis ir jai save realizuoti kūrybinėje veikloje. Daroma išvada, kad estetinis auklėjimas, kuris yra individo estetinis lavinimas, jo sugebėjimų (estetinio skonio, nuostatos, poreikių) suvokti estetines vertybes formavimas, kartu paruošiant individą naujoms estetinėms vertybėms kurti, yra autonominė auklėjimo sritis, kuri turi savitus tikslus ir uždavinius.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai