Santrauka
Straipsnyje apžvelgiama ateizmo istorija, kurio ištakas autorius įžvelgia senovės graikų kultūroje, argumentuodamas tai šio žodžio etimologija. Teigiama, kad senovės graikų ateizmas įsiliejo į bendrą graikų dvasinės kultūros intelektualinės revoliucijos srautą, kuris reiškė kritinio ir teorinio mąstymo tapsmą, t. y. šuolį iš mythos į logos. Pirmajai ateizmo revoliucijai nepavyko įveikti religijos, kadangi graikų ateizmas reiškė ne absoliutų dievų paneigimą, bet tik jų pašalinimą iš tiesioginės veiklos realiame gyvenime. Antroji revoliucija sutampa su Renesansu ir porenesansiniu laikotarpiu. Tuo metu religija buvo laikoma nemoksliškumo ir apgaulės produktu dėl M. Koperniko, Ch. Darwino, Pavlovo atradimų ir pasiekimų gamtos moksle. Trečiąja revoliucija prieš religiją tapo K. Marxo ir F. Engelso istorinis materializmas, kuris religiją, filosofiją, moralę ir t. t. aiškino materialine praktika ir su gamybos būdu susijusiais socialiniais santykiais bei visuomenės santvarka. Religija yra neatskiriama socialinio kultūrinio ir etninio visuomenės gyvenimo dalis.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Jokūbas Minkevičius,
Religija ir filosofija
,
Problemos: T 17 (1976): Problemos
-
Jokūbas Minkevičius,
Šiuolaikinė katalikybė ir jos filosofija
,
Problemos: T 5 (1965): Filosofija
-
Jokūbas Minkevičius,
Mokslas XX amžiaus kultūroje
,
Problemos: T 32 (1984): Problemos
-
Jokūbas Minkevičius,
Apie kai kuriuos socialistinės visuomenės prieštaravimus
,
Problemos: T 2 (1968): Problemos
-
Jokūbas Minkevičius,
Religijos socialinės ir gnoseologinės prigimties modifikacija
,
Problemos: T 13 (1974): Problemos
-
Jokūbas Minkevičius,
XVI Pasauliniame filosofų kongrese
,
Problemos: T 22 (1978): Problemos
-
Jokūbas Minkevičius,
XIV Tarptautinis filosofų kongresas
,
Problemos: T 2 (1968): Problemos
-
Jokūbas Minkevičius,
VIII Pasaulinis sociologų kongresas
,
Problemos: T 15 (1975): Problemos