Santrauka
Karlo Jasperso veikalo Filosofijos įvadas ištraukose nagrinėjamas filosofijos statusas ir paskirtis, plėtojamos pasaulio ir filosofinio gyvenimo būdo sampratos. Filosofijai, skirtingai nei tiksliesiems mokslams, nėra būdinga pažanga nei visuotinis rezultatų pripažinimas. Joje įgyjamas žinojimas yra ne mokslinio pobūdžio, t. y. vienodas kiekvienam protui, o įsitikinimas, liečiąs pačią žmogaus esmę. Jeigu mokslo teiginiai apima tik atskirus objektus, kuriuos pažinti visai nebūtina kiekvienam, tai filosofija kalba apie būties visumą, kuri liečia žmogų kaip žmogų. Filosofija pirma visų mokslų pasireiškia ten, kur prabunda žmogus. Pasaulis nėra objektas, mes visą laiką esame pasaulyje, sutinkame jame objektus, bet niekada jis pats nėra mūsų objektas. Pasaulis nėra uždaras, jis suskaidytas pažinimui perspektyvomis, nes jo negalima suvesti į vieną vienintelį principą. Pasaulio būtis kaip visuma nėra pažinimo objektas. Filosofavimas yra ryžtas ieškoti ištakų, grįžti į save ir kiek leidžia jėgos padėti sau vidiniais veiksmais. Pabrėžiama komunikacijos reikšmė autentiškam mąstymui ir savęs supratimui.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
FRIEDER DÜNKEL,
Juvenile Justice Systems in Europe – Reform developments between justice, welfare and ‘new punitiveness’1
,
Kriminologijos studijos: T 1 (2014): Kriminologijos studijos
-
Danutė Bacevičiūtė,
Etika ir ontologija: Hanso Jonaso atsakomybės imperatyvo paieška technikos amžiuje
,
Religija ir kultūra: T 12 (2013): Religija ir kultūra
-
Chun-chieh Huang,
The ‘body politic’ in ancient China
,
Acta Orientalia Vilnensia: T 8 Nr. 2 (2007): Acta Orientalia Vilnensia
-
MARIJA STONKIENĖ,
ERIKA JANIŪNIENĖ,
RENATA MATKEVIČIENĖ,
FORMALIOJI MOKSLO KOMUNIKACIJA MOKSLO LEIDINIUOSE „KNYGOTYRA“ IR „INFORMACIJOS MOKSLAI“: KIEKYBINIS TYRIMAS
,
Knygotyra: T 54 (2010): Knygotyra
-
KAUKO AROMAA,
Responsible criminal policy / Crime and criminal policy
,
Kriminologijos studijos: T 1 (2014): Kriminologijos studijos
-
Rita Šerpytytė,
Interpretacija kaip derealizacija
,
Religija ir kultūra: T 12 (2013): Religija ir kultūra