Straipsnyje analizuojamos su vaikais į Lietuvą grįžusių migrantų ir su jų vaikais dirbančių mokytojų patirtys. Nagrinėjamo grįžtamosios migracijos reiškinio įvairiapusiškumas pirmiausia atskleidžiamas pasitelkus pusiau struktūruotų interviu su mokytojais ir tėvais, taip pat grupinės diskusijos su mokytojais metu 2014 m. surinktą medžiagą ir 2013 m. atliktų reprezentatyvių Lietuvos gyventojų ir grįžusių migrantų apklausų duomenis. Straipsnyje aptariamos pagrindinės grįžimo priežastys, grįžusiems migrantams būdingos charakteristikos, grįžimo ir ugdymo įstaigų pasirinkimo aplinkybės. Analizuojama, kaip vyksta mokinių žinių nustatymas, klasės pa(si)rinkimas, kokias teisinėje bazėje numatytas priemones taiko mokytojai, su kokiais iššūkiais jie susiduria ugdydami tiesioginės migracijos patirties turinčius vaikus skirtingose Lietuvos savivaldybėse. Šiuo tyrimu siekiama prisidėti prie grįžtamajai migracijai skirtų tyrimų Lietuvoje plėtros, į analizę įtraukiant skirtingų savivaldybių įvairaus dydžio miesteliuose ir miestuose, ne tik didžiausiuose Lietuvos miestuose, dirbančių mokytojų ir tėvų patirtis.