Pastaruoju metu įvairiuose pasitarimuose ir konferencijose vis dažniau pasigirsta įvairių nuomonių dėl pedagogų rengimo Lietuvoje strategijos. Šią diskusiją inspiruoja keletas iššūkių. Šalis susiduria su nemenka demografine problema: mokyklose mažėja ugdytinių, mokyklos optimizuojamos, sensta pedagogų kontingentas. Ši realybė daro tiesioginę įtaką mokytojų rengimo strategijai. Šiuo metu šalyje formuojasi du pedagogų rengimo centrai Kaune ir Vilniuje. Pastebėta, kad vis daugiau jaunų žmonių, jau baigusių aukštąsias mokyklas, norėdami dirbti mokyklose, renkasi vienų metų pedagogikos studijas arba dar studijuodami renkasi gretutines pedagogikos studijas vietoj to, kad rinktųsi tik ketverių metų pedagogines studijas, todėl vis dažniau kalbama apie pedagogų rengimo tikslingumą Vilniaus universitete ir Vytauto Didžiojo universitete. Pedagogų rengimas išlieka ir Kauno technologijos universitete.