Iš prozos į filmą: kelio ir kelionės tropai Johno Steinbecko ir Johno Fordo Rūstybės kekėse
Straipsniai
Beatrice Melodia Festa
University of Verona, Italy
Publikuota 2025-01-07
https://doi.org/10.15388/Litera.2024.66.4.4
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

kelio filmas
kelionės pasakojimas
Johnas Fordas
Johnas Steinbeckas
adaptacija
kelio mitas

Kaip cituoti

Festa, B.M. (2025) “Iš prozos į filmą: kelio ir kelionės tropai Johno Steinbecko ir Johno Fordo Rūstybės kekėse”, Literatūra, 66(4), pp. 51–66. doi:10.15388/Litera.2024.66.4.4.

Santrauka

Amerikiečių režisieriaus Johno Fordo 1940 m. pristatyta Johno Steinbecko romano Rūstybės kekės adaptacija niekada nestokojo žiūrovų dėmesio, tačiau kritinėje filmo recepcijoje, atsispiriant nuo režisieriaus kinematografinio palikimo ir Didžiosios depresijos estetinių interpretacijų įvairovės kine, daugiausia dėmesio visada buvo skiriama teminei kinematografinio pasakojimo dimensijai, o ne vizualinei estetikai. Straipsnyje analizuojama vizualinė kelio metafora Fordo adaptacijoje ir jos sąsajos su kultūriniu amerikietiškosios svajonės mitu. Pirmiausia kelionės tematika nagrinėjama Steinbecko romane, išskiriant kelionės kaip tremties metaforą, vėliau atskleidžiama, kaip kelio ir kelionės tropai filme pagrindžia kelio filmo žanrinę logiką. Straipsnyje akcentuojama, kad Steinbecko romanas iš esmės prisidėjo prie kelio ir kelionės tropų įamžinimo amerikiečių literatūroje ir Holivudo kinematografinėje atmintyje.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.