Okazionaliųjų posakių retorinės išgalės paveikiajame reklamos diskurse
Straipsniai
Skirmantė Biržietienė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
Viltė Nausėdaitė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
Publikuota 2024-12-06
https://doi.org/10.15388/LK.2024.19.3
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

okazionalieji posakiai
paveikusis diskursas
persvazija
retorika
socialinė reklama

Kaip cituoti

Biržietienė, S. and Nausėdaitė, V. (2024) “Okazionaliųjų posakių retorinės išgalės paveikiajame reklamos diskurse”, Lietuvių kalba, (19), pp. 31–43. doi:10.15388/LK.2024.19.3.

Santrauka

Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas – ištirti okazionaliųjų posakių retorinę vertę lietuviškoje socialinėje reklamoje. Derinant retorinės diskurso analizės ir interpretacinę technikas, siekta identifikuoti, kokie okazionalieji posakiai yra pasitelkiami Lietuvos realijoms aktualizuoti, opioms problemoms spręsti, sociumo poreikiams, vertybėms ir nuostatoms perteikti. Taip pat bandyta išsiaiškinti, kaip pasirinktais okazionaliaisiais posakiais kuriamas reklamų paveikumas. Okazionalieji posakiai tiriami kaip adresanto komunikacines intencijas išpildantys ir diskurso įtaigumą kuriantys instrumentai. Atliktas tyrimas parodė, kad okazionalieji posakiai pasitelkiami, kai norima išryškinti įsisenėjusias problemas, visuomenės priimamas kaip tam tikrą normą. Perkuriami tie posakiai, kurie yra gerai įsitvirtinę adresato kalbinėje sąmonėje, sietini su kultūrine tradicija, yra tapę identiteto žymeniu, dėl to veikia kaip patikrintas argumentas.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.