Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultetas
Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius, Lietuva
El. paštas: andrius.gudauskas@kf.vu.lt
Šiuolaikiniame pasaulyje vis intensyviau įsigalint technologijoms, neišvengiamai keičiasi ir medijų vartotojų įpročiai, o pastarieji kinta taip, jog vartotojas iš pasyvaus informacijos priėmėjo vis labiau virsta aktyviu medijuotu vartotoju. Drastiškų nūdienos transformacijų palytėta naujųjų medijų situacija išgyvena dalinės neapibrėžties būklę, kai akivaizdūs pokyčiai lyg ir neturi galutinai suformuotų ir nusistovėjusių teorinių pagrindimų bei paaiškinimų. Tačiau reikia prisiminti elementarią mokslinę praktinę tiesą, jog, žvelgiant iš evoliucinės komunikacijos mokslo raidos perspektyvos, kiekviena nauja medijų praktinė raiška – pradedant spausdintu žodžiu, knygomis ir baigiant tinklaveikos medijomis – susiformuoja vienaip ar kitaip remiantis ankstesne raiškų praktika bei teorine aptartimi. Šią universalią aksiomą galime laikyti tuo akivaizdžiu veiksniu (arba mokslo ir kultūros evoliucijos dėsniu), nuo kurio apskritai prasideda bet koks diskursas apie sociokultūrines mūsų patirtis ir pačios sociokultūros ateities perspektyvas. Straipsnyje kalbama apie tai, kaip galima naujųjų medijų – interneto – veikėjo-kūrėjo kasdieninio praktinio ir transcendentinio mąstymo trajektoriją pagrįsti remiantis postmodernia kinematografine praktika bei teorija.