Mažose šalyse veikiantys ir komercine veikla užsiimantys leidėjai dirba sudėtingoje rinkoje: skaitmenizacija ir plati interneto prieiga sumažino patekimo į rinką barjerus bei padidino tarptautinę konkurenciją. Tokia padėtis ypač ryški anglakalbėse ir tose leidybos rinkose, kuriose skaitytojai gana gerai įvaldę anglų kaip antrąją kalbą. Įprastos skaitytojų auditorijos nyksta, o tarptautiniai rinkų dalyviai, taikydamiesi į pasaulinę skaitytojų auditoriją, kuria didesnę prieigą prie daugiaformatės ir daugiaplatformės leidybos. Vis dėlto skaitmenizacijos poveikis mažų šalių leidėjams, veikiantiems didelėse kalbinėse rinkose, kol kas susilaukė mažai mokslininkų dėmesio. Šiame straipsnyje pasitelkiama kokybinė atvejo analizė ir tiriami mažieji Austrijos ir Škotijos leidėjai. Pristatoma šių šalių leidybos industrijos apžvalga, taip pat pateikiamas tyrimas apie internetinės leidybos teikiamas galimybes ir iššūkius. Straipsnyje daroma išvada, kad mažų šalių leidėjai naudodamiesi skaitmenizacijos teikiamais privalumais pasiekia platesnį užsienio skaitytojų ratą, tačiau tuo pačiu metu patiria ir vis didesnį iššūkį išsiskirti internetinėje erdvėje pasiekiamu turiniu. Mažieji leidėjai renkasi įsitvirtinti rinkos nišose ir pasitelkia bendradarbiavimą kurdami tvarius verslo modelius. Straipsnyje pateikiamos išvados suteikia pagrindą tolesniems skaitmeninės leidybos kitose mažose šalyse tyrimams.