Anglų kalbos vartojimas ir kodų kaita Lietuvos televizijų reklamose
Straipsniai
Loreta Vaicekauskienė
Reda Šmitaitė
Publikuota 2010-01-01
https://doi.org/10.15388/Klbt.2010.7647
PDF in Lithuanian

Reikšminiai žodžiai

anglų kalba
kodų kaita
kalbos prestižas
reklama
televizija
globalizacija

Kaip cituoti

Vaicekauskienė, L. and Šmitaitė, R. (2010) “Anglų kalbos vartojimas ir kodų kaita Lietuvos televizijų reklamose”, Kalbotyra, 62, pp. 108–125. doi:10.15388/Klbt.2010.7647.

Santrauka

Straipsnyje keliama Lietuvoje iki šiol labai mažai tirta kalbos domenų praradimo problema ir analizuojami anglų ir lietuvių kalbų santykiai televizijos reklamoje. Tyrimo tikslas – nustatyti anglų kalbos vartojimo apimtis ir plitimą, angliškų elementų funkcijas bei kodų kaitos pobūdį. Medžiaga rinkta 2003 m. ir 2009 m., vieną savaitę įrašinėjant Lietuvos televizijų transliuojamų žiūrimiausių laidų reklamas. Tyrimo medžiagą iš viso sudarė per 1200 reklamų. Dviejų laikotarpių palyginimas parodė, kad televizijos reklama Lietuvoje nėra prarandamas kalbos domenas ir situacija praktiškai nesikeičia. Vien anglų kalba transliuojamų reklamų beveik nepasitaikė, o didžiąją dalį korpuso sudarančiose mišriose reklamose vyravo angliški prekės pavadinimai. Pastebėta, kad daugiau informacijos anglų kalba pateikiama rašytine nei garsine forma, taip pat, kad reklamose panaudojama anglų kalbos simbolinė vertė ir prestižas.
PDF in Lithuanian

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.