Santrauka
Sparčiai besikeičiančios socialinės sąlygos ir technologinė plėtra formuoja viešojo sektoriaus valdymo modernizavimo poreikį ir inovatyvių valdymo elementų diegimą, ypač piliečių įtraukimo ir dalyvavimo priimant viešuosius sprendimus, bendradarbiavimo ir kitose srityse. Norint įgyvendinti šiuos valdymo pokyčius, būtinas visuomenės potencialas (žmogiškasis kapitalas), gebantis dalyvauti naujojo viešojo valdymo procesuose. Pažymėtina, kad pastaruoju metu daug dėmesio skiriama žinių visuomenei, apimančiai naujų žinių kūrimą, pritaikymą ir sklaidą, tačiau, norint įgyvendinti naujojo viešojo valdymo principus, būtinas platesnis visuomenės bruožų kontekstas, kurį atspindi sumanios visuomenės koncepcija, siejanti žinių ir pilietinę visuomenę, išryškinanti socialinio ir intelektinio kapitalų, dalyvavimo ir bendradarbiavimo svarbą. Siekiant visuomenę įgalinti, būtina išgryninti dominuojančius viešojo sektoriaus valdymo principus ir nustatyti tokios visuomenės charakteristikas. Tam pasiekti išsikeltas tikslas – išskirti sumanios visuomenės bruožus viešojo valdymo modernizavimo kontekste; numatyti uždaviniai: išnagrinėjus viešojo valdymo raidą ir prielaidas sumaniai visuomenei suformuoti, apžvelgti visuomenės bruožus, būtinus realizuojant naujojo viešojo valdymo principus, bei išnagrinėti tinklaveiką kaip sumanios visuomenės formavimosi elementą.
Straipsnyje, naudojant lyginamojo istorinio, literatūros mokslinės analizės, duomenų sisteminimo tyrimų metodus, nustatyta naujojo viešojo valdymo ir sumanios visuomenės sąveika per tinklaveiką. Ši sąveika padeda išgryninti sumanios visuomenės bruožus ir apibrėžti pagrindinius visuomenės įgalinimo principus, apimančius nuolatinį mokymąsi, bendradarbiavimą, bendro tikslo siekimą, efektyvumą, informacijos prieinamumą, dalyvavimą, pilietiškumą, technologinį potencialą.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Simona Žalytė-Linkuvienė,
Multimedijos technologijų taikymo galimybės įtraukiajame ugdyme
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 51 Nr. 1 (2021): Jaunųjų mokslininkų darbai
-
Lina Milaševičienė,
Nijolė Bražienė,
Šeštokų žodyno plėtimo frazeologizmais problemos
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 2 Nr. 44 (2015)
-
Aistė Kukytė,
Virtualios projekto komandos valdymo problemos: tarptautinių virtualių projektų komandų vadovų tyrimas
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 51 Nr. 1 (2021): Jaunųjų mokslininkų darbai
-
Roberta Strikauskaitė,
Meninių priemonių vertimas šiuolaikinėje jaunimo literatūroje
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 2 Nr. 46 (2016)
-
Aida Barkauskaitė,
Vaida Eglinskaitė,
Ekonominių ciklų ypatumai ir analizė Lietuvoje
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 2 Nr. 44 (2015)
-
Laura Gardziulevičienė,
Institucinė pagalba šeimoms, auginančioms vaikus su negalia, socialinės įtraukties kontekste: vaikų dienos centrų analizė
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 51 Nr. 2 (2021): Jaunųjų mokslininkų darbai
-
Jovita Povilaitytė,
Jurgita Lenkauskaitė,
Mokinio autentiškos patirties įprasminimo būdai pradinio ugdymo procese
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 50 Nr. 1 (2020): Jaunųjų mokslininkų darbai
-
Aida Barkauskaitė,
Antanas Šimkus,
Valstybės skolos rodiklių ir skolos įtakos ekonomikai tyrimas Lietuvoje
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 2 Nr. 44 (2015)
-
RITA KANTANAVIČIŪTĖ,
Multidimensinis požiūris į mikčiojimo vertinimą ir įveikimą
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 47 Nr. 1 (2017)
-
Dalia Dambrauskienė,
Ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovo lyderystės teorinės prielaidos
,
Jaunųjų mokslininkų darbai : T 2 Nr. 46 (2016)