ugdymo filosofija šiuolaikinė filosofija edukologija Lietuva
Kaip cituoti
Duoblienė, L. (2005) “Nykstanti ugdymo filosofija Lietuvoje: paradoksas ar norma?”, Acta Paedagogica Vilnensia, 14, pp. 67–75. doi:10.15388/ActPaed.2005.14.9754.
Nykstanti ugdymo filosofija Lietuvoje: paradoksas ar norma?
Santrauka
Straipsnis skirtas analizuoti ugdymo filosofijos problemas Lietuvoje. Jame konstatuojama, kad Lietuvoje skiriama nepakankamai dėmesio ugdymo filosofijai. Svarstoma, ar Lietuvos situacija yra išskirtinė, ar artima situacijai kitose valstybėse? Siekiama pagrįsti nuostatą, kad, nepaisant ugdymo mokslo naujovių, labai svarbu tęsti tradiciją jį sieti su filosofija, rodyti dėmesį ugdymo filosofijai. Pateikiami šiuolaikinės filosofijos pavyzdžiai, kuriais remiantis galima geriau susivokti šiuolaikinėje ugdymo mokslo situacijoje, kelti naujus reikalavimus ugdymo mokslui, jo ir filosofijos santykiui.