dvasinės vertybės dvasinis tapsmas internalizavimas mokymasis visą gyvenimą tarpusavio santykiai
Kaip cituoti
Martišauskienė, E. (2005) “Paauglių dvasinių vertybių internalizacijos pedagoginės problemos XXI amžiaus iššūkių kontekste”, Acta Paedagogica Vilnensia, 14, pp. 28–37. doi:10.15388/ActPaed.2005.14.9750.
Paauglių dvasinių vertybių internalizacijos pedagoginės problemos XXI amžiaus iššūkių kontekste
Santrauka
Straipsnyje aptariamos Europos ir Lietuvos XXI amžiaus švietimo strategijos bei svarbiausios ugdymo vertybės. Jų internalizavimą lemia veiksniai, nukreipti į dvasinės būties pamatus (tiesą ir laisvę), kurie skirtingai funkcionuoja esant totalitarinei ir demokratinei valdymo sistemai. Jie labiausiai įkūnija vertybes, susijusias su tarpasmeniniais santykiais (orumą, jautrumą, sąžiningumą). Pateikiami tyrimo, kaip dabartiniai paaugliai internalizuoja dvasines vertybes, duomenys. Ryškinamos susijusios su vertybių, atitinkančių XXI amžiaus švietimo iššūkius (patriotizmo, pilietiškumo, išmintingumo) ar svarbių dvasiniam tapsmui (tikėjimo, altruizmo, estetinių vertybių) internalizavimo pedagoginės problemos.