Santrauka
Straipsnyje nagrinėjamą problemą galima apibūdinti tokiais tyrimo klausimais: kokios švietimo politikos įgyvendinimo tendencijos yra siekiamosios politikos lygmeniu (veikiančiuose švietimo politikos dokumentuose)? Kokie iš tikrųjų yra įvairių švietimo subjektų (mokyklų vadovų, pavaduotojų, mokytojų, mokinių, tėvų, studentų) požiūriai į švietimo politikos įgyvendinimo ribotumus? Apibendrinus švietimo politikos dokumentų analizę galima teigti, kad pagrindiniai Lietuvos švietimo politikos siekiai, atspindėti ir valstybinėje švietimo strategijoje, yra: sukurti veiksmingą ir darnią, atsakingu valdymu, tikslingu finansavimu ir racionaliu išteklių naudojimu pagrįstą švietimo sistemą; išplėtoti tęstinę, mokymusi visą gyvenimą laiduojančią ir prieinamą; socialiai teisingą švietimo sistemą; užtikrinti švietimo kokybę, atitinkančią atviroje pilietinėje visuomienėje ir rinkos ūkyje gyvenančio asmens visuotinius dabarties pasaulio visuomenės poreikius. Atliktas empirinis tyrimas leido aptikti negatyvias tendencijas, atspindinčias švietimo politikos įgyvendinimo praktikos ribotumus.