švietimo sistema ikimokyklinis ugdymas paradigma vaikystė demokratizacija
Kaip cituoti
Gražienė, V. (2006) “Vaikystės sampratos paradigmos kaita: „Ikimokyklinio ugdymo sistemos demokratizavimo“ projekto (1993-2005) studija”, Acta Paedagogica Vilnensia, 16, pp. 46–55. doi:10.15388/ActPaed.2006.16.9706.
Vaikystės sampratos paradigmos kaita: „Ikimokyklinio ugdymo sistemos demokratizavimo“ projekto (1993-2005) studija
Santrauka
Straipsnyje pristatoma ilgalaikio tarptautinio projekto „Ikimokyklinio ugdymo sistemos demokratizavimas" (1993-2005) patirtis bei remiantis tyrimais ir veiklos rezultatais analizuojamas jo poveikis ikimokyklinio ugdymo teorinės minties ir metodų plėtrai Lietuvoje. Pristatant projekto tikslus ir veiklas, atskleidžiama projekto raida – nuo alternatyvumo iki visiško integravimosi į šiuolaikinių švietimo politikos strategijų, kurioms turėjo įtakos, kontekstą. Svarstomi projekto efektyvumo, prasmingumo, stilistikos ir perspektyvų klausimai vykstant politiniams l socialiniams lūžiams, švietimo reformoms ir švietimo idėjų globalizacijos procesams.