dorinis ugdymas etika pagrindinė bendrojo lavinimo mokykla metodologija dialogo filosofija
Kaip cituoti
Duoblienė, L. (2007) “Dorinio ugdymo Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose metodologiniai orientyrai”, Acta Paedagogica Vilnensia, 18, pp. 25–33. doi:10.15388/ActPaed.2007.18.9654.
Dorinio ugdymo Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose metodologiniai orientyrai
Santrauka
Straipsnyje aptariama dorinio ugdymo Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose padėtis. Atliekama pagrindinės mokyklos etikos bendrųjų programų analizė, išryškinama jų metodologijos kaita ir dominuojantys orientyrai, kurie leidžia geriau įvertinti esamos padėties pranašumus ir trūkumus, numatyti dorinio ugdymo perspektyvas. Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų programų metodologiniai orientyrai lyginami su dominuojančiais Europos šalyse orientyrais, kartu apžvelgiamas platesnis Lietuvos socialinis kontekstas: socialinės raidos Lietuvoje ypatumai, jaunimo mąstymo kaita ir vertybės, mokytojų rengimas, vadovėlių leidyba. Pagrindinė straipsnio įžvalga yra Lietuvos mokyklų programų metodologijos eklektiškumas, o kita vertus, - dialogo filosofijos, kaip metodologinio orientyro, stiprėjimas. Atskleidžiami dialogo filosofijos pagrindiniai pranašumai, kurie svarbūs tobulinant dorinį ugdymą Lietuvoje.