ugdymo filosofija filosofijos didaktika metodas Lietuvos mokykla
Kaip cituoti
Duoblienė, L. (2004) “Trys filosofijos mokymo kryptys Lietuvos vidurinėje mokykloje”, Acta Paedagogica Vilnensia, 12, pp. 156–163. doi:10.15388/ActPaed.2004.12.9624.
Trys filosofijos mokymo kryptys Lietuvos vidurinėje mokykloje
Santrauka
Straipsnyje analizuojama filosofijos metodo samprata ir jos sąsajos su mokyklinės filosofijos didaktikos metodais. Atskleidžiama, kaip filosofijos metodas, turintis aiškią, prognozuojamą užbaigą, šiuolaikinėje filosofijos didaktikoje išstumiamas kitų mokymo būdų (žaidimo, kelio metodų). Pastarųjų ypatumas yra tas, kad jie nesiejami su konkrečiais, iš anksto užsibrėžtais rezultatais, o pabrėžia paties proceso reikšmę. Mokyklinės filosofijos didaktikos metodai atliepia filosofijos metodus, jų sampratos kaitą. Todėl straipsnyje metodologiniu požiūriu analizuojamos Lietuvos filosofų parengtos filosofijos programos ir lyginami išleisti vadovėliai mokyklai. Išskiriamos trys Lietuvoje susiformavusios filosofijos mokymo kryptys, nurodant kiekvienos siūlomus mokymo būdus.